Tittelnr | 0008492
|
---|---|
Tittel | |
Forfatter | |
Medvirkende | |
Språk | |
Utgitt | |
Omfang | 71 sider : illustrasjoner
|
Opplysninger | Skolen skal bidra og støtte til elevenes sosiale læring og utvikling gjennom arbeid med fagene og i skolehverdagen for øvrig. Elevens identitet og selvbilde, meninger og holdninger blir til i samspill med andre (overordnet del 2.1). Samarbeidslæring skaper større evne til problemløsning og kritisk tenkning, og styrker evnen til å lytte og forstå. Flere av øvelsene i dette heftet er inspirert av Kagans samarbeidsstrukturer. I engelskspråklige land kalles samarbeidslæring for «cooperative learning». Gjennom øvelser som krever samarbeid, dialog og meningsbrytning, skjer det både faglig og sosial læring og utvikling. Gøy er det også! Innhold: Om samarbeidslæring Fem grunnprinsipper for samarbeidslæring Å lære å samarbeide 65 metoder og øvelser som kan brukes i grunnskolen og videregående opplæring Samarbeid, dialog og meningsbrytning
|
Emner | |
Dewey | |
Nettressurser | |
ISBN | 978-82-8372-106-5 (heftet)
|
Hylleplass | 371.39 F
|