Treff

1 treff

2006 . - Bok . - 77 s.
Sjanger:
Roman. Akimbo er en modig og oppfinnsom gutt som bor i et viltreservat i Afrika. Serien skildrer hans spennende eventyr med reservatets fascinerende og farlige dyr og hva som skjer rundt dem. John, krokodillemannen, studerer krokodillenes liv og skal merke alle nyfødte krokodiller. Akimbo er glad når han får være med å hjelpe han med merkingen, for da kan han lære mer om de farlige dyra. Plutselig blir John angrepet av en krokodille og Akimbo må redde ham. Har mange svart-hvitt illustrasjoner. Roman for småskole-/mellomtrinnet. Overs.: Toril Hanssen. Ill.: Peter Bailey. . - God, leselig skrift

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Biblioteket BarnEx1På hylla
Biblioteket BarnEx2På hylla

Roman. Akimbo er en modig og oppfinnsom gutt som bor i et viltreservat i Afrika. Serien skildrer hans spennende eventyr med reservatets fascinerende og farlige dyr og hva som skjer rundt dem. John, krokodillemannen, studerer krokodillenes liv og skal merke alle nyfødte krokodiller. Akimbo er glad når han får være med å hjelpe han med merkingen, for da kan han lære mer om de farlige dyra. Plutselig blir John angrepet av en krokodille og Akimbo må redde ham. Har mange svart-hvitt illustrasjoner. Roman for småskole-/mellomtrinnet. Overs.: Toril Hanssen. Ill.: Peter Bailey. Orig.tit.: Akimbo and the crocodile man. 77 s. Ib. 2006.

Akimbo og elefantene

av Alexander McCall Smith (illustrert av Peter Bailey ; oversatt av Toril Hanssen)

Akimbo og krokodillemannen

Akimbo og løvene