Treff

1 treff

2006 . - Bok . - 78 s.
Sjanger:
Roman. Akimbo er en modig og oppfinnsom gutt som bor i et viltreservat i Afrika. Serien skildrer hans spennende eventyr med reservatets fascinerende og farlige dyr og hva som skjer rundt dem. Akimbo klarer ikke å se at elefantjegerne dreper de store voksne elefantene for å få tak i elfenbenstennene deres, og lar elefantungene bli igjen og dø. Når myndighetene mislykkes med å stoppe snikskytterne, bestemmer Akimbo seg for å redde elefantene ved selv å bli elefantjeger. Har mange svart-hvitt illustrasjoner. Roman for småskole-/mellomtrinnet. Overs.: Toril Hanssen. Ill.: Peter Bailey. . - God, leselig skrift

Roman. Akimbo er en modig og oppfinnsom gutt som bor i et viltreservat i Afrika. Serien skildrer hans spennende eventyr med reservatets fascinerende og farlige dyr og hva som skjer rundt dem. Akimbo klarer ikke å se at elefantjegerne dreper de store voksne elefantene for å få tak i elfenbenstennene deres, og lar elefantungene bli igjen og dø. Når myndighetene mislykkes med å stoppe snikskytterne, bestemmer Akimbo seg for å redde elefantene ved selv å bli elefantjeger. Har mange svart-hvitt illustrasjoner. Roman for småskole-/mellomtrinnet. Overs.: Toril Hanssen. Ill.: Peter Bailey. Orig.tit.: Akimbo and the elephants. 78 s. Ib. 2006.

Akimbo og elefantene

av Alexander McCall Smith (illustrert av Peter Bailey ; oversatt av Toril Hanssen)

Akimbo og krokodillemannen

Akimbo og løvene