Mobile site

Hits

Found 1 items

Cover photo
Sign in (top right) to give your star rating
Published:
1995 . - Book . - 79 s.
Age recommondation:
Norwegian, Bokmål
Information:
Denne boka er laget i anledning UNICEFs 50-års jubileum i 1996, og presenterer et utvalg barn fra forskjellige land. Boka er delt inn etter verdensdelene og gir først noen knappe opplysninger om geografisk plassering, størrelse, klima osv. Deretter følger en presentasjon av barn fra et utvalg av steder innen den enkelte verdensdel. Vi får vite noe om familien, boligen, skolen, fritidsinteresser, mat, religion og litt om drømmer og håp hos den enkelte. Skandinavia er ikke med i utvalget. Til tross for denne noe overfladiske presentasjonen vil nok boka fenge. Opplysningene om de forskjellige er sammenlignbare, og de handler om sånt barn er opptatt av, samtidig som mye er spennende og eksotisk. Boka er illustrert med fotografier i kraftige farger, og layouten kan virke litt urolig. Teksten er forholdsvis enkel, men endel tekstoppslag er satt med nokså små typer. ISBN 8251781213 Gjennomillustret faktabok om barn fra alle verdensdeler. Her blir vi kjent med barn fra over 30 forskjellige land. De kommer fra landsbyer, storbyer, fra kalde og fra varme land. Det blir fortalt om hverdagen deres, om familieog skole, om leker, fritid og framtidsplaner, og deres håp, frykt og drøm- mer. Utgis i samarbeid med UNICEF, som vil markere sitt 50-årsjubileum i 1996. Kvartformat 31,5x24,5 cm.
Item location:
q 305.23 K
Borrow       Read e-book Add to selection list

(beta)Be the first to write a review
Always display this tab

Always display this tab
  • Suggest this item to somebody: Barn som meg!
  • Share on Facebook
  • Show Facebook's Like button