Treff

1 treff

"5.0
2008 . - Bok . - 588 s.
Denne romaner følger fire generasjoner av kvinner. Før første verdenskrig flykter pasifisten Friedrich fra Tyskland sammen med kona Louise. De må kjempe for å klare seg i sitt nye hjemland. Deres datter, Emma, får ikke gifte seg med den hun elsker, men lever i et ulykkelig ekteskap med en annen. Emmas datter, Grace, utdanner seg til sjukepleier, men hun syns hun må oppgi karrieren sin da legen Stephen frir til henne. Graces datter, Suzanne, opplever at ekteskapet begynner å rakne, og Emma må bestemme seg for om hun vil fortelle den hemmeligheten hun har båret på heile livet.

Hvis Suzanne løste fortidens mysterier, ville det hjelpe henne med å rydde opp i rotet som hun og Jeff hadde skapt. Det ene påvirket det andre og det tredje - slik som matrusjkadukkene Emma hadde snakket om. Kunne Suzanne noen mening ut av livene til kvinnene som hadde gått før henne, ville også brikkene i hennes eget liv falle plass.
I over femti år har Emma Bauer voktet på sitt livs mørke hemmelighet. Men idet ekteskapet til barnebarnet Suzanne begynner å rakne, innser Emma at løgnene om hennes eget ekteskap har forgiftet livet til tre generasjoner. Kan hun nå hjelpe Suzanne med å bryte fri fra arven som vanskelige valg og skjebnesvangre feiltrinn har skapt? Eller kommer Emma til å ta sin hemmelighet og sitt knuste hjerte med seg i graven?
Ærlig, oppriktig og med stor medfølelse har Lynn Austin vevd en fengslende historie om kvinner gjennom fire generasjoner - om deres kamper, troskriser og seire.

• Tips en venn om Evas døtre : roman