2006 . - Bok . - 160 s.

"Gooooooooooo!!!" roper Edvard. Han roper minst like høyt som alle de andre som er på kampen mellom Vitória og Bahia. Edvard er nok den eneste norske niåringen her, men han vet godt hvem han holder med. Han har snart bodd i landsbyen Subaúma ved kysten i Brasil i et halvt år, og her heier alle på Vitória.

Men Brasil er ikke bare fotball (selv om noen mener det er det viktigste i livet). For Edvard er det også kamerater, surfing, karneval, slanger, piraja og kampsporten capoeira. Og det er skolegang, både hjemme i Subaúma og på den norske internettskolen.

I denne boka kan du oppleve Brasil sammen med Edvard. Du kan følge ham og vennene Mateus, Thiago og Vinícius på ekspedisjon for å redde havskilpadder fra å drukne i fiskegarn. Du får høre historier om tapre slaver som hjalp andre slaver fri, om den nifse "lobisomem", varulven som kommer fram hver torsdag ved fullmåne. Du får vite hvordan jaguaren jakter og hva du skal gjøre om du går deg vill i Amazonas. Og mye, mye mer.

• Tips en venn om Ekspedisjon Brasil