Treff

1 treff

2008 . - Bok . - 533 s.

12 år gamle Hugo er foreldreløs. Faren etterlater seg kun en ødelagt mekanisk dukke. Det blir starten på Hugos oppdagelsesreise, og hans hemmelige liv i en av Paris store jernbanestasjoner. Her lever han i skjul og reparere stasjonsklokken i smug. Hugo er overbevist om at faren har gjemt en viktig beskjed i den mekaniske dukken, derfor er det viktig for ham å reparere den. Han må stjele reservedeler fra en leketøysbod på stasjonen. Men så blir han oppdaget og eieren tar den viktige notatboken med skisser for hvordan dukken skal repareres. Som straff må han hjelpe til i boden. Hugo blir venn med bodeierens barnebarn og hans største hemmelighet blir satt i fare.

Med sine 284 sider med originaltegninger, hvor det kombineres elementer fra bildebøker, grafiske romaner og film, bryter Brian Selznick opp den gamle romanformen og skaper en helt ny leseopplevelse. Fortelling for mellom-/ungdomstrinnet.

• Tips en venn om Oppfinnelsen av Hugo Cabret : e