Treff

1 treff

cop. 2009 . - Bok . - 175 s.
Gunnar "Kjakan" Sønsteby var unggutten fra Rjukan som ble krigshelt under andre verdenskrig. Her kan man lese den actionfylte historien om blant annet sabotasjene han var med på. Han var leder for Oslogjengen, og en av Gestapos viktigste motstandere. Han var kald som is der andre ristet av skrekk. Han planla og utførte de dristigste operasjoner mot fienden som er gjort her til lands. Han sørget for at viktige folk unnslapp torturkamrene, sprengte arkiver så tusenvis av norske unggutter slapp å jobbe for tyskerne. Her kan man lese om alt fra fallskjermhopp, spaning, sprenging av bygninger og sabotasjer, til den konstante flukten fra tyskerne. Fortelling for mellom-/ungdomstrinnet.
Hylleplass:
940.5485092 Sønsteby,G.

Fant 22 titler  Vis alle

Bare skrik og bæsj

av Helena Bross (tekst: Helena Bross ; illustrasjoner: Christen Rönns ; oversatt av Lise Männikö)
Bok på Bokmål | utgitt 2010

For en vikar!

av Helena Bross (tekst: Helena Bross ; illustrasjoner: Christel Rönns ; oversatt av Lise Männikkö)
Bok på Bokmål | utgitt 2012

Hei, Hallo!

av Helena Bross (Helena Bross, Christel Rönns ; oversatt av Lise Männikkö)
Bok på Bokmål | utgitt 2015

En hemmelig venn

Bok på Bokmål | utgitt 2007
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Lettlest)

Hjelp, vi kommer for sent!

Innbrudd på skolen

Bok på Bokmål | utgitt 2015
Ingen ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Lettlest)

Katt forsvunnet