Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
[2019] . - Bok . - 193 sider
Bokmål
Hylleplass:
372.24 L
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Hvordan kan vi legge bedre til rette for lek, lekende arbeidsmåter og læring i skole og skolefritidsordning?

Denne boken handler om lekens betydning for de yngste barna i skolen, og om leken betydning for kontinuitet mellom barnehage, skolefritidsordning og skole. For at barna både skal få leke og lære, er det behov for mer kunnskap om lek og lekende tilnærminger til læring i dagens skole og skolefritidsordning. Boken belyser politiske og pedagogiske diskusjoner om lek i første klasse og viser hvordan lek, bevegelse og varierte arbeidsmåter gir bedre muligheter for helhetlig læring og utvikling.

Med forskningsbidrag fra nasjonale og internasjonale forskere løfter boken fram ulike perspektiver på lek og lekende tilnærminger i skolen. De ulike kapitlene bidrar til bevisstgjøring, refleksjon, videre diskusjon og forskning rundt lek både som fenomen og som arbeidsform i skolen.

Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanningene, lærere, skoleledere, lærerutdannere og forskere som er opptatt av begynneropplæringen og overgangen mellom barnehage og skole.

Redaktørene er Aslaug Andreassen Becher, førskolelektor i pedagogikk ved OsloMet, Elisabeth Bjørnestad, førsteamanuensis i pedagogikk ved OsloMet og Hilde Dehnæs Hogsnes, førsteamanuensis ved Universitetet i Sørøst-Norge.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Lek i begynneropplæringen : lek
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning