Treff

1 treff

2011 . - Bok . - 55 s.
Lars og Pølsa ligger på gulvet og kikker på jentene som dusjer. Det vil si Pølsa gjør det, men Lars våger seg til etter hvert. Lars er forelsket i Live og når han ser henne naken i dusjen blir han enda mer betatt. Han bare simpelthen elsker Live, men det vet hun ikke. Hun vet heller ikke at han ligger og smugtitter på henne. Men så ødelegger Pløsa alt. Høyt og tydelig roper han "Ser du på jentene i dusjen, Lars?" Lars er ikke i tvil om at Live hørte hva pølseidioten ropte. Dette er en fortelling om forelskelse og vennskap, forviklinger og spenninger. Løve Pluss er skrevet for de mest øvede Leseløve-leserne. Bøkene har mindre bokstaver og litt mer omfattende tekst. Språklig og innholdsmessig er tekstene mer utfordrende. Lettlest/spenning for mellomtrinnet. . - Lettlest

Pølsa ligger på gulvet og kikker gjennom dørsprekken. Han ser på jentene som dusjer.

Lars vil gjerne se, men tør ikke. Likevel tar han mot til seg. For første gang ser han Live naken. Lars har aldri sett noe finere. Lars elsker Live. Men det vet hun ikke. Heller ikke at Lars ligger og ser på henne. Ikke ennå. Men så ødelegger Pølsa alt.

En frisk bok om forelskelse og vennskap. Og om de forviklinger og spenninger som hører med...

Fabel 1 : norsk for barnetrinnet . Lesebok

av Anne-Birthe Nyhammer Bjorøy (Anne-Birthe Nyhammer Bjorøy, Bjørn Arild Ersland, Karianne Megard Grønli, Kjersti Lundetræ)
Bok på Bokmål | utgitt 2019