1999 . - Bok . - 276 s.
Boka dekker sammen med IT-guiden studieretningsfaget Administrasjon på grunnkurset i salg og service. Kapitlene kan i stor grad leses uavhengig av hverandre, og boka bør kunne tilpasses ulike metodiske opplegg. Har oppgaver og stikkordregister.

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Lærebøker Ex2På hylla
Lærebøker Ex20På hylla
Språk og sjanger 10 Grunnbok
Om serien Språk og sjanger:
Elevvennlig og sterkt norskfaglig læreverk for ungdomstrinnet.
Språk og sjanger har sin base i det norskfaglige og bruker litteraturen bevisst som forbilder og eksempler for elevenes egen skriving. Dette er et solid norskverk som gir gode innføringer til fagstoffet og oppgavene. Metodene for elevenes arbeidsprosesser er meget godt oppbygd. Språk og sjanger er elevvennlig i sin form og henvendelse, der teori og praksis kombineres både på det muntlige, skriftlige og skapende nivå. Gjennom teksteksemplene, lærestoffet og godt oppbygde metodiske løp, ledes elevene skritt for skritt gjennom arbeidsprosessene. Presentasjonen skifter mellom forklaring, eksempler og oppgaver og gjør fagstoffet lett tilgjengelig. Grunnbøkene vektlegger gode studietekniske ferdigheter. Språk og sjanger 10 gjenspeiler det viktige eksamensåret og elevene får trening i å løse oppgaver til eksamen. CD'en til hvert trinn har lyttestoff knyttet til emnene i grunnbøkene. Lærerens bok er en nyttig metodisk bok og har blant annet egne kapitler om prosjektarbeid og IKT. Kopiboka 8-10 er en tekst- og bildesamling med fargerike transparenter, tekster og tilleggsoppgaver til hvert trinn. Kursboka er en øvingsbok i norsk rettskriving og grammatikk. Den er godt egnet til selvstudium og er ideell for minoritetsspråklige. Nynorskboka setter elevene i stand til å bruke nynorsk i mindre oppgaver og som arbeidsspråk i norskfaget.

Andreklasseboka : tverrfaglig lesebok

Bok på Bokmål | utgitt 1997
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Ressurs)
Bestill Les e-bok Husk denne