Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2017 . - Bok . - 248 s.
Bokmål
Opplysninger:
Litteraturundervisning er en selvfølgelig del av norskfaget. Denne boka handler om litteraturarbeid, både det individuelle lesearbeidet til hver enkelt elev og det arbeidet elever og lærere gjør i fellesskap med å åpne tekster. Arbeidets mål og fagets kjerne er å forstå litterære tekster, og for å oppnå dyp forståelse må elevene lære å bruke egne erfaringer og assosiasjoner på en faglig relevant måte, med læreren som veileder. Forfatterne diskuterer prinsipper for et slikt litteraturarbeid og modellerer hvordan det kan foregå gjennom et rikt utvalg eksempler. Boka betoner gleden elevene kan oppleve når de bruker og mestrer fagets arbeidsmåter. Boka er aktuell for studenter i norsk i lærerutdanningene og lærere i etterutdanning.
Hylleplass:
372.64 M
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Biblioteket RessursUtlånt til 27/11/2023
Litteraturundervisning er en viktig del av norskfaget. Denne boka omhandler det individuelle lesearbeidet til hver enkelt elev og det arbeidet elever og lærere gjør i fellesskap med å åpne tekster. Arbeidets mål og fagets kjerne er å forstå litterære tekster. Elevene må lære å bruke sine erfaringer og assosiasjoner på en relevant måte, og læreren skal veilede dem. Forfatteren diskuterer prinsipper for et slikt litteraturarbeid og viser hvordan det kan gjøres gjennom en rekke eksempler. Boka er rettet mot studenter i norsk i lærerutdanningene og lærere i etterutdanning. Omtalen er utarbeidet av BS.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Litteraturdidaktikk
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning