Treff

1 treff

2011 . - Bok . - 184 s.
Landet Aedyn er et paradis som overgår enhver fantasi. Men når dette paradiset faller, må fremmede fra en annen verden tilkalles for å kjempe for sannheten. Peter og Julia hadde aldri regnet med at et besøk hos besteforeldrene i Oxford skulle inneholde noe utenom det vanlige. Det var før Julia snublet over en mystisk hage som lyste om natten selv når det ikke var måneskinn. Det var ikke noe uhell at hun falt i dammen og trakk broren sin med seg, men nå er de fanget i en underlig, ny verden, og de vet ikke hvem de kan stole på. I en verden av rare vesener og underlige hviskinger, må to barn som blir kalt til en annen verden finne ut hvem de egentlig er og kjempe desperate kamper med seg selv før de kan lede den store revolusjonen. Fantasy for mellom-/ungdomstrinnet.

Landet Aedyn er et paradis som overgår
enhver fantasi. Men når dette paradiset faller,
må fremmede fra en annen verden tilkalles
for å kjempe for sannheten.

Peter og Julia hadde aldri regnet med at et besøk hos besteforeldrene i Oxford skulle inneholde noe utenom det vanlige & Det var før Julia snublet over en mystisk hage som lyste om natten selv når det ikke var måneskinn.
Det var ikke noe uhell at hun falt i dammen og trakk broren sin med seg, men nå er de fanget i en underlig, ny verden, og de vet ikke hvem de kan stole på. Skal de tro på de mystiske, hettekledde fyrstene? Den eldgamle munken som bare dukker opp når de minst venter det? Eller de tause slavene som har sin egen mørke hemmelighet?

Alister McGrath er en av vår tids mest respekterte kristne teologer. Han er født i Belfast i Nord-Irland og er i dag professor i teologi, tjeneste og utdannelse og sjef for Senteret for teologi, religion og kultur ved Kings College i London. Dette er hans første bok for barn.
Voytek Nowakowski ble født i den lille byen Leczyca i Polen  et område som har hatt stor innflytelse på hans liv og arbeid. Han bruker teknikker fra en gammel verden til å skape fortryllede steder og en atmosfære av mystikk. Nowakowski er i dag bosatt i Vancoucer i British Columbia.
Spenningsbok for gutter og jenter fra 9 13 år.

• Tips en venn om De utvalgte