2003 . - Noter . - 396 s.
Dansk
Sjanger:
Barnesangbok. Denne boken rommer 250 sanger - mest klassiske, men også nyere sanger som har gått inn i vår sangtradisjon, sangleker, folkeviser og salmer. Sangene er fra forskjellige tider og miljøer. Sangene kan både synges med, for og av barn i alle aldre. Boken har temaregister, forfatterregister, komponistregister og illustratør-register. Passer for barn fra ca. 3-9 år. Boken er rikt illustrert med fargetegninger. Dette er en revidert utgave av "Den store barnesangboka" fra 1985. Koll.ill.
Hylleplass:
q 782.42083 S

"Den store barnesangboka" ble første gang utgitt i 1985 og er siden den gangen blitt solgt i 165 000 eksemplarer. Boken gjenspeiler den norske sangtradisjonen med gamle og nye barnesanger, sangleker og folkeviser. Nå kommer den i en ny, revidert utgave. Bokens illustratør, Harald Nordberg, har laget 150 nye fargeillustrasjoner, slik at hver av bokens 260 sanger har fått sin egen illustrasjon.

• Tips en venn om Den Store barnesangboka