Mobile site
Cover photo
Sign in (top right) to give your star rating
Published:
2007 . - Book . - 61 s.
Age recommondation:
Norwegian, Bokmål
Genre:
Information:
Alle i klassen har fått en hemmelig venn som de skal være ekstra snille mot i en hel uke. Oscar har fått Maja som hemmelig venn og han tenker ut ulike snille ting han kan gjøre. Men han vet ikke hva hun liker. "Klasse 1b" er en lettlest serie for barn som har begynt å lese selv. Serien består av frittstående bøker, der en eller flere av elevene i klasse 1b er hovedperson-/er i fortellingen. Bøkene har fargerike illustrasjoner, korte linjer og gode teksttyper som passer fint til målgruppen. Lettlest for småskoletrinnet. . - God, leselig skrift
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review

- På lappen dere har fått står det hvem som er din hemmelige venn, sier Clara. - Så skal dere være spesielt snille og tenke litt ekstra på den hemmelige vennen. Og på fredag skal vi se om dere har funnet ut hvem de hemmelige vennene deres er.
Maja står det på lappen til Oscar. Hvordan kan han være snill mot henne? Ikke ved å søle melk på henne ihvertfall! Og hvem er det som har Oscar som sin hemmelige venn? Kanskje det er Linus, som låner bort fotball-capsen sin?

En hemmelig venn

by Helena Bross (tekst: Helena Bross ; illustrasjoner: Christel Rönns ; oversatt av Lise Männikkö)
Book published 2007

Skolesekken