Mobile site
Cover photo
"5.0
Sign in (top right) to give your star rating
Published:
2001 . - Book . - 434 s.
Norwegian, Bokmål
Genre:
Information:
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review

1944. I skyttergravene ved Leningrad blir frontkjemperen Daniel drept, mens en annen nordmann blir meldt savnet. På et hostpital i Wien utgir en såret soldat seg for å være Daniel. Der utvikler han et kjærlighetsforhold til den østerrikske sykepleieren Helena.

1999. Ved et uhell skyter Harry Hole en amerikansk Secret Service-agent under president Clintons Norges-besøk. Saken blir dysset ned og Harry overføres til Overvåkningspolitiet. En faks tikker inn om en våpenliga som er blitt rullet opp i Johannesburg og avslører at en attentatrifle har havnet i Oslo. Harry blir satt på saken og sammen med sin tidligere partner, den ukonvensjonelle småfugleksperten Ellen Gjelten, finner de spor som peker i retning av norske frontkjempere, det nynazistiske miljøet og en kontakt med kodenavnet Prinsen som synes å ha forbindelser innenfor deres egne rekker. Mens snøen tiner i Oslos gater og avdekker historien bit for bit, har en morder med et helt spesielt prosjekt gjort scenen klar for siste opptreden. Dette er den tredje boka om Harry Hole.

2000. Mens snøen tiner i Oslos gater og avdekker historien bit for bit, har en morder med et helt spesielt prosjekt gjort scenen klar for siste opptreden.

Found 16 results  Complete list

Doktor Proktor og det store gullrøveriet

Book published 2012

Doktor Proktor og det store gullrøveriet

Book published 2012
Available (Avd.: Biblioteket - Location: Barn)

Doktor Proktors prompepulver

Book published 2007

Frelseren

Book published 2005

Gjenferd

Book published 2011
Borrow Add to selection list

Kan doktor Proktor redde jula?

Book published 2018
Available (Avd.: Biblioteket - Location: Barn N)

Macbeth : roman

Book published 2018