Mobile site
Cover photo
Sign in (top right) to give your star rating
Published:
2009 . - Book . - 70 s.
Age recommondation:
Norwegian, Bokmål
Genre:
Information:
I de syv første bøkene i serien om "Regnbueøya" handler det om regnbuealvene som har ansvaret for fargene i regnbuen. Regnbuealvene representerer hver sin farge i regnbuen, og er ansvarlige for å holde fargene i Alveland skinnende og klare. Men når alvene blir forvist av Frank Frost til Regnbueøya, mister Alveland fargene. Ved å samle alle de syv bøkene om alvene, kommer fargene tilbake til Alveland. Fantasy for småskole-/mellomtrinnet. . - God, leselig skrift
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review

Ytterligående imamer i pysjamas, en svindler fra Congokiosken og en kasse bazookaer fra en nærliggende kaserne er bare noen av ingrediensene i denne fullstendig vanvittige historien om Iqbal Farooq og familien hans på Nørrebro i København.
En liten, elektronisk superchip havner i Danmark i selskap med en indisk elefantekspert. Superchipene kan spore opp elefantene i zoo hvis de skulle stikke av. Men da Iqbal får tak i én av dem, viser det seg at chipen er utrolig mye kraftigere enn som så faktisk er den svaret på verdens energiproblemer, og dermed verdt mange milliarder. Minst! Men typisk nok tiltrekker denslags oppdagelser seg også mange lyssky individer, og Iqbal er snart i sentrum av en mildt sagt opptrappet konflikt.

Den oransje alven Flamme er fanget på et hemmelig sted. Klarer Rakel og Kirsten å finne henne?

I de syv første bøkene i serien om Regnbueøya handler det om regnbuealvene som har ansvaret for fargene i regnbuen. Regnbuealvene representerer hver sin farge i regnbuen, og er ansvarlige for å holde fargene i Alveland skinnende og klare. Men når alvene blir forvist av Frank Frost til Regnbueøya, mister Alveland fargene. Ved å samle alle de syv bøkene om alvene, kommer fargene tilbake til Alveland. Roman for småskole-/mellomtrinnet.

Found 13 results  Complete list

Den blå alven Safira

by Daisy Meadows (av Daisy Meadows ; ill. Georgie Ripper ; [oversatt av: Marit Berger])

Den fiolette alven Fiola