Hopp over navigasjon
    
Mobile site
Cover photo
""
Sign in (top right) to give your star rating
Published:
cop. 2001 . - Book . - 195 s.
Norwegian, Bokmål
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review
Sosial kompetanse er blitt et moteord. Begrepet er vanskelig å definere fordi det i stor grad avhenger av den enkeltes verdisyn og holdninger. Sosial kompetanse handler om hverdagen på godt og vondt - det handler om å tenke med både hodet og hjertet.Arbeidet med å styrke barns g unge sosiale kompetanse er et sentralt mål i L97. Dette er en bok om hvordan vi kan skape et godt læringsmiljø i dagens skole ved å arbeide systematisk med å styrke barns og voksnes sosiale kompetanse. Det handler om å lære å omgås andre på en måte som gir rom for individuell utvikling, og som samtidig ivaretar fellesskapets interesser.Bokas metode tar utgangspunkt i fem store utfordringer dagens lærere står ovenfor:Å skape nødvendig arbeidsro.Å skape et anerkjennende miljø ved å forebygge mobbing og annen antisosial atferd.Å ivareta barnets nysgjerrighet og lærelyst (fokus på lek).Å ivareta humor og glede i skolehverdagen.Å legge til rette for vennskap i skolehverdagen.Læreren - pedagog eller omsorgsarbeider? Sosial kompetanse i skolen er en bok for lærere og skoleassistenter som arbeider med barn fortrinnsvis på småskoletrinnet.
Always display this tab

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Always display this tab
  • Suggest this item to somebody: Læreren - pedagog eller omsorgs
  • Share on Facebook
  • Show Facebook's Like button
  • Tweet
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Your suggestions
  • Display alternatives

Selection list

Empty