Hopp over navigasjon
    
Mobile site
Cover photo
""
Sign in (top right) to give your star rating
Published:
[2019] . - Book . - 193 sider
Norwegian, Bokmål
Item location:
372.24 L
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review
Hvordan kan vi legge bedre til rette for lek, lekende arbeidsmåter og læring i skole og skolefritidsordning?

Denne boken handler om lekens betydning for de yngste barna i skolen, og om leken betydning for kontinuitet mellom barnehage, skolefritidsordning og skole. For at barna både skal få leke og lære, er det behov for mer kunnskap om lek og lekende tilnærminger til læring i dagens skole og skolefritidsordning. Boken belyser politiske og pedagogiske diskusjoner om lek i første klasse og viser hvordan lek, bevegelse og varierte arbeidsmåter gir bedre muligheter for helhetlig læring og utvikling.

Med forskningsbidrag fra nasjonale og internasjonale forskere løfter boken fram ulike perspektiver på lek og lekende tilnærminger i skolen. De ulike kapitlene bidrar til bevisstgjøring, refleksjon, videre diskusjon og forskning rundt lek både som fenomen og som arbeidsform i skolen.

Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanningene, lærere, skoleledere, lærerutdannere og forskere som er opptatt av begynneropplæringen og overgangen mellom barnehage og skole.

Redaktørene er Aslaug Andreassen Becher, førskolelektor i pedagogikk ved OsloMet, Elisabeth Bjørnestad, førsteamanuensis i pedagogikk ved OsloMet og Hilde Dehnæs Hogsnes, førsteamanuensis ved Universitetet i Sørøst-Norge.

Always display this tab

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Always display this tab
  • Suggest this item to somebody: Lek i begynneropplæringen : lek
  • Share on Facebook
  • Show Facebook's Like button
  • Tweet
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Your suggestions
  • Display alternatives

Selection list

Empty

From previous search