2013 . - Bok . - 125 s.
I denne faktaboka kan man lese om noen av de verste forbryterne Norge har fostret. Det er blant annet postrøveren Gunder, kvegtyven Potetbror, seriemorderen Belle som dro til Amerika og drepte alle sine ektemenn, kjærester, barn og stebarn. I tillegg er det pirater og ranere, og Anne, Norges mest kjente heks, hun som visstnok tok knekken på både folk og pæretrær. Før i tida var det kanskje enklere å gjemme seg bort for politiet om man hadde gjort noe galt. Men ble man tatt, var straffen både hard og brutal. Her blir man presentert for mange banditter på en humoristisk måte, men også for en bøddel og en politimann som hadde nok å henge fingrene i. Noen av forbryterne blir også intervjuet. Faktabok for mellomtrinnet. . - Tilrettelagt enkel tekst

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Biblioteket NorgeshistorieEx1På hylla

Dødskuren

av James Dashner (oversatt av Cecilie Winger)
Bok utgitt 2015
Ingen ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Science fiction)

Stink og den store marsvinekspressen

av Megan McDonald (illustrert av Peter H. Reynolds ; oversatt av Cecilie Winger)
Bok utgitt 2009
Ledig (Avd.: Biblioteket)

Andre verdenskrig i Norge på 1-2-3

av Cecilie Winger (illustrert av Helena Lindholm)
Bok utgitt 2021
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: 2. verdenskrig 948 W)

Bondegården

av Cecilie Winger (Cecilie Winger, Charlotte Helgeland [illustrasjoner])
Bok utgitt 2007
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Dyr)

Skumle skurker og mystiske mordere : norske forbrytere i gamle dager

av Cecilie Winger (illustrert av Reidar Kjelsen)
Bok utgitt 2013
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Norgeshistorie)

• Tips en venn om Skumle skurker og mystiske mord