Hopp over navigasjon
OKS Friskolen
Hjemmeside
Søk
Mine Lån
Min profil
Kontakt oss
Kontaktdetaljer
Kontaktskjema
Forslagsskjema
Mer...
Avansert søk
Flere søkemetoder...
Søk i alfabetisk liste over søkeord
Kommandosøk (CCL)
Kikkhullet
Samsøk
Mobil-nettsider / webapp
Interesser
Huskeliste
Historikk
Mine stjernekast
Lukk meny
Lånernummer
PIN-kode
Vis
Glemt PIN?
Forbli pålogget
OKS Friskolen
Søkefelt
X
Avgrens
Medietyper
Bok
Film
CD
Lydbok
E-bok
Språkkurs
Søk bare etter
Tittel
Person
Emne
Beregnet på
Barn
Ungdom
Voksen
Vis kun ledige titler
Flere valg (År, Språk, m.fl)
Utgivelsesår
Fra
til
Språk
Velg språk
Arabisk
Bokmål
Dansk
Engelsk
Finsk
Flerspråklig
Fransk
Gresk, moderne
Hebraisk
Hindi
Islandsk
Italiensk
Japansk
Kurmanji
Kvensk
Latvisk
Nederlandsk
Nordsamisk
Norrøn
Norsk
Nynorsk
Polsk
Portugisisk
Rumensk
Russisk
Slovakisk
Spansk
Svensk
Tsjekkisk
Tyrkisk
Tysk
Ungarsk
Urdu
Uten språklig innhold
Må også inneholde:
Søk i flere bibliotek med samsøk.no
Nytt søk
Avansert søk
Andre søkemetoder
Avansert søk
Søk i alfabetisk liste over søkeord
Kommandosøk (CCL)
Kikkhullet
Samsøk
Søk med mobilen
Katalogpost
*0010006205 *003NO-LaBS *00520230413160542.0 *007t *008031120s2003 xx er 0 nob d *009 am *019 $bl *020 $a82-450-0077-9$qh$c419.00 *020 $a978-82-450-0077-1$qh$c419.00 *0243 $a9788245000771 *035 $a(NO-LaBS)818094(bibid) *040 $bnor *08274$qNO-OsNB$a372.4 *1001 $aKulbrandstad, Lise Iversen$_10663900 *24510$aLesing i utvikling$bteoretiske og didaktiske perspektiver *250 $a1. utg., 2. oppl. *260 $aBergen$bFagbokforl.$c2003 *300 $a255 s.$bIllustrert *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *4901 $aLNUs skriftserie$v153 *5110 $afor Kulbrandstad, Lise Iversen;utg Landslaget for norskundervisning *5208 $aLek med bokstaver og tidlige skriveerfaringer er viktige veier til skriftspråket for mange barn. Boken retter søkelyset mot denne tidlige fasen, men den fortsatte leseopplæringen får også bred plass. Her gjennomgås prinsipper for en prosessorientert forståelsesopplæring og for arbeidet med strategier. Leseopplæring for elever fra språklige minoriteter behandles spesielt. De kognitive og de sosiokulturelle leseteoriene blir presentert i boken. Teoriene brukes også i omtalen av hvordan lesevansker kan forebygges. Boken er beregnet på nåværende og kommende lærere og på andre studenter ved høgskoler og universiteter som er interessert i kunnskap om leseutviklingen hos barn og unge. Har litteraturliste og stikkordregister. *590 $ah *591 $aHeftet *594 $abm *595 $aBokmål *596 $a150000223 *596 $a20031201124759_fridef *650 4$aLese- og skriveopplæring$_10012300 *650 4$aUndervisningsmetodikk$_10662100 *7102 $aLandslaget for norskundervisning$eutgiver$_10664000 *830 0$aLNUs skriftserie$v153$_10662000 ^