2004 . - Bok . - 188 s.
Kabul ligger i ruiner, faren er død, og moren og søsknene er forsvunnet. Parvana har ikke noe annet valg enn å lete etter dem. Hun legger ut på vandring gjennom et krigsherjet Afghanistan sammen med den lemlestede gutten Asif, 9 år gamle Leila som tror hun har magiske krefter som beskytter henne mot miner, og en baby hun finner i en utbombet landsby. Hver dag er en kamp for å overleve, og en flukt fra bombene og krigen. Alle inntektene av salget av denne boka går til hjelpearbeid i Afghanistan.

Parvana er 12 og helt alene. I et krigsherjet Afghanistan leter hun etter familien og forsøker å overleve.

Dette er oppfølgeren til "Parvana". Kabul ligger i ruiner; faren er død og moren og søsknene er forsvunnet. Parvana har ikke annet valg enn å lete etter dem. Sammen med en etterlatt baby, som både blir en byrde og en trøst, den sinte og lemlestede gutten Asif og 9 år gamle Leila som tror hun har magiske krefter som beskytter henne mot miner, legger Parvana ut på vandring gjennom et krigsherjet Afghanistan. Hver dag er en kamp for å overleve, og en flukt fra bombene og krigen som bryter ut på ny.

En rystende og uforglemmelig leseropplevelse. Et hjerteskjærende innblikk i hva krig gjør mot forsvarsløse og hjelpeløse men i dette tilfellet ikke alltid rådløse barn. Barn av krigen.

Parvana

Bok utgitt 2004
Ledig (Avd.: Biblioteket)

Parvanas reise