cop. 2008 . - Bok . - 185 s.
Sjanger:
Hedda går i fjerde klasse, er prestedatter og føler seg forsatt fersk på den nye skolen. I femte klasse går Tobias, han i den gule jakka. Hedda er forelsket i han. Fotballvenninnen hennes, Minna, sier så å si ikke et ord. Det er synd på henne. Hedda vil gjerne være både snill og lykkelig på en gang, men vet ikke helt hvordan hun skal få det til. Boka skildrer Heddas svingende hverdagsverden. Her er latter, sorg og kriblende følelser. Selv om Hedda er sjenert, lærer hun seg å heve stemmen og vise hvem hun er. Etter hvert i alle fall. Roman for mellomtrinnet. . - God, leselig skrift

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Biblioteket BarnKristne forlagPå hylla

Hedda går i fjerde klasse. I femte klasse går søte Tobias, han i den gule jakken. Og Minna, fotballvenninnen som det er synd på, og som aldri sier et ord.

Hvordan skal Hedda klare å være både snill og lykkelig på en gang? Hedda hører med Gud. I Leopardboken skriver hun alt. Hvis det ikke skjer så mye at hun glemmer det, da.

Hedda, Carro- og Gustavnyhetene

av Åsa Hofverberg (til norsk ved Marte Breivik ; [illustrasjoner: Therese Björ[k]qvist])
Bok på Bokmål | utgitt 2009
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Barn)