Mobile site
Cover photo
Sign in (top right) to give your star rating
Published:
2012 . - Book . - 110 s.
Norwegian, Bokmål
Information:
Forfatteren presenterer kunnskap om dysleksi og leseforståelsesvansker, og tar for seg hvilke tiltak lærere kan sette inn for å hjelpe eleven. Boka er skrevet for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av dette temaet. Har litteraturliste og register.
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review
Lese- og skrivevansker har tradisjonelt vært noe spesialpedagogene arbeider med, men i dag har den enkelte lærer fått et langt større ansvar for å forebygge og å oppdage lese- og skrivevansker på et tidlig tidspunkt. Da er det viktig at læreren har kunnskap om lese- og skrivevansker og om vanskenes sammenheng med skriftspråkets grunnleggende prinsipper og lese- og skriveutviklingens dimensjoner.Denne boka presenterer hva vi i dag vet om dysleksi og leseforståelsesvansker, og hva lærere kan gjøre for å kartlegge elevenes lese- og skriveutvikling, oppdage lese- og skrivevansker og sette i gang relevante tiltak eller forebyggende og tilpasset opplæring.Boka er aktuell for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av lese- og skriveopplæring.
Always display this tab

Always display this tab
  • Suggest this item to somebody: Elever med lese- og skrivevansk
  • Share on Facebook