2012 . - Bok . - 110 s.
Forfatteren presenterer kunnskap om dysleksi og leseforståelsesvansker, og tar for seg hvilke tiltak lærere kan sette inn for å hjelpe eleven. Boka er skrevet for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av dette temaet. Har litteraturliste og register.

Lese- og skrivevansker har tradisjonelt vært noe spesialpedagogene arbeider med, men i dag har den enkelte lærer fått et langt større ansvar for å forebygge og å oppdage lese- og skrivevansker på et tidlig tidspunkt. Da er det viktig at læreren har kunnskap om lese- og skrivevansker og om vanskenes sammenheng med skriftspråkets grunnleggende prinsipper og lese- og skriveutviklingens dimensjoner.Denne boka presenterer hva vi i dag vet om dysleksi og leseforståelsesvansker, og hva lærere kan gjøre for å kartlegge elevenes lese- og skriveutvikling, oppdage lese- og skrivevansker og sette i gang relevante tiltak eller forebyggende og tilpasset opplæring.Boka er aktuell for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av lese- og skriveopplæring.

• Tips en venn om Elever med lese- og skrivevansk

Fra trefflista