2004 . - Bok . - 118 s.
Alva og Love er glade for å se hverandre igjen etter sommerferien. Men det er vanskeligere å være sammen nå enn det var i vår, da de gikk i fjerde klasse. Kan kjærligheten ta slutt? Og hvordan skal man i så fall greie å fortelle det til den andre? Boka er en fortsettelse av Rødt hjerte, blå sommerfugl (2003).

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Biblioteket Ex1På hylla
Biblioteket Ex2På hylla

Alva og Love går i fjerde klasse. De er ti år og de er bestevenner og kjærester. Går det virkelig an å være kjærester når man "bare" er 10 år? Det lurer vennene deres på. Og noen ganger lurer også Love og Alva. De gjør jo bare de samme tingene som de andre gjør. Men det er veldig fint å alltid ha en å være sammen med etter skolen.
Etter hvert forandrer ting seg. Først er Alva sjalu på Melissa. Tenkt om Love heller vil være sammen med henne som er så søt og har så fint hår? Men det vil han ikke, så alt ordner seg, i alle fall for en stund.
Når høstferien er over skjønner de begge to at noe er i ferd med å skje. De ser hverandre ikke så ofte lenger, og det er ikke så leit når den andre ikke er der. Kan kjærligheten rett og slett ta slutt? Og hva skal de gjøre hvis det skjer?

Juniorroman. Du husker vel Alva og Love fra "Rødt hjerte, blå sommerfugl"? De skal nå begynne i femte klasse. De har gledet seg sånn til å se hverandre etter ferien, og det begynner også veldig bra ved at Love går rett bort til Alva første dagen og gir henne et kyss på kinnet - midt foran hele klassen! Likevel skal det vise seg at det er vanskeligere å være kjærester i femte klasse enn det var i fjerde. Alva og Love får oppleve at kjærlighet også kan ta slutt. Eller kanskje den faktisk også kan bevares gjennom vanskeligheter? Orig.tit.: Pirr i magen, klump i halsen. Overs.: Kari Bolstad. Ill.: Cecilila Torodd. Ill. 118 s. Ib. 2004.

En øy i havet

Bok utgitt 2005
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Ungdom)

Rødt hjerte, blå sommerfugl