cop. 2007 . - Bok . - 117 s.
Global oppvarming er det mange som snakker om og det er viktig at barn og unge forstår hva det innebærer og hva som kan gjøres for å løse det. Boka bruker konkrete eksempler ved at man f.eks. kan se hvor mye karbondioksid hver og en av oss lager i løpet av en dag, eller se satelittbilder av hvor mye pol-isen har smeltet de siste 25 årene. Boka er delt inn i fire deler. Første del handler om vitenskapen om global oppvarming. Den andre tar for seg effekten global oppvarming har på værsystemet, og den tredje på påvirkingen av plante- og dyrelivet. Til slutt handler det om hva hver og en av oss kan gjøre for å stoppe den negative utviklingen. Her er mange nyttige tips til barn og voksne samt at miljøeksperter og kjendiser gir sine råd. Er gjennomillustrert med fotografier og tegninger i farger. Faktabok for mellom-/ungdomstrinnet.
Hylleplass:
363.7387 D

Hva kan barn og voksne gjøre?

Boken tar for seg global oppvarming og forklarer hvorfor dette skjer og hva vi mennesker kan gjøre for å forhindre og begrense den.

Boken er full av praktiske tips og råd til barn og voksne.

• Tips en venn om Miljøboka : alt om global oppva