cop. 2009 . - Bok . - 63 s.
Her kan man se rekonstruksjoner av antikkens sju underverker og senere tids undere, som den kinesiske muren og Taj Mahal. Underverker fra vår tid blir også presentert, som verdens lengste hengebro, Akashi Kaikyo, de høyeste skyskraperne og forskningslaboratoriet CERN, der Wold Wide Web ble utviklet i 1990-åra. "Gyldendal kunnskap" er en serie beregnet for barn og ungdom som vil vite mer om aktuelle temaer, eller som vil sette seg inn i nye emner eller jobbe med prosjektoppgave. Bøkene er lettleste, har mye informasjon og mange fargerike illustrasjoner. Har henvisninger til nettsider, boklister, steder å besøke og informasjon om yrkesvalg. Faktabok for mellom-/ungdomstrinnet.

Om de mest imponerende byggverk i menneskets historie

I denne boka gjenoppstår antikkens sju underverker ved hjelp av fantastiske dataillustrasjoner, og du kan nyte synet av og lese om senere tids undere som den kinesiske muren og Taj Mahal. Også underverker fra vår tid blir presentert, som verdens lengste hengebro, Akashi Kaikyo, de høyeste skyskraperne og det fantastiske forskningslaboratoriet CERN, der World Wide Web ble utviklet i 1990-årene.

Gyldendal Kunnskap er faktaserien for store barn og ungdommer som vil vite mer aktuelle og spennende temaer. Bøkene er tettpakket med lettlest informasjon og nydelige bilder som inspirerer til å sette seg inn i nye emner, jobbe med prosjektoppgaver eller bare være til lystbetont lesing. Med nettsider, boklister, steder å besøke og informasjon om yrkesvalg.

Rosa Parks and her protest for civil rights : 1 December 1955

av Philip Steele ([Steele])
Bok utgitt 2007
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Raseskille)