2006 . - Bok . - 135 s.
Sikhismen er en av verdens sentrale religioner, og på verdensbasis identifiserer nesten 25 millioner seg med denne religionen. I Norge bor det rundt 5000 sikher. Læreboken gir en fremstilling av disse menneskenes religion og religiøse liv. Blant temaene som behandles er sikhismens grunnlegger, hellige skrifter, historisk utvikling, ritualer, fester og hellige steder og sikhenes diaspora i Norge. Boken er særlig rettet mot universitets- og høyskolestudenter og andre som søker kunnskap om sikhismen.

Endelig kommer det en lærebok på norsk om sikhismen, en av verdens sentrale religioner. På verdensbasis identifiserer nesten 25 millioner seg med denne religionen og i Norge bor det rundt 5000 sikher. Denne boken gir en fremstilling av disse menneskenes religion og religiøse liv. Boken Sikhismen. Historie, tradisjon og kultur er en lærebok beregnet på universitets- og høyskolestudenter og andre som søker kunnskap om

* religions- og kulturmangfoldet i Norge

* religion i dag som et globalt fenomen i en flerreligiøs kontekst

Det finnes knapt noe skrevet om sikhismen på norsk og det finnes ingen lærebok.

• Tips en venn om Sikhismen : historie, tradisjon