2006 . - Bok . - 127 s.
Boka har to hoveddeler, en for naturfag og en for samfunnsfag. Stoffet er differensiert i gule og røde sider, og boka inneholder test-deg-selv-oppgaver etter hvert kapittel.
Husk denne

Forlaget skriver om denne boka: Cumulus grunnbok er en flergangsbok. Den har to hoveddeler; en for naturfag og en for samfunnsfag. Dette gir lærer og elev stor valgfrihet. I den første delen av kapitlene, rød del, blir sentrale begreper forklart på en kort og presis måte. Elevene kan arbeide videre med begrepene i en fordypningsdel, gul del. I den blå delen er det differensierte oppgaver som hjelper elevene til å repetere og summere det de har lært i kapitlene foran. Aktiv bildebruk og maskoten Den lille filosof gir alternative innganger til stoffet og appellerer til forskerinstinktet. Cumulus inspirerer barna til å utforske naturen og samfunnet på egen hånd.

Cumulus 3 : naturfag og samfunnsfag

av Stig Bjørshol
Bok utgitt 2007
Ingen ledig (Avd.: Lærebøker - Plassering: Ressurs)