cop. 2011 . - Bok . - 123 s.
Sjanger:
Etter at Mars-Britt begynte i klassen til Mai-Britt har livet i skolegården forandret seg mye for Mai-Britt. Alle synes det er best å holde seg inne med Mars-Britt etter at hun hamlet opp med Robert Svendsen første skoledag. Dessuten har hun et digert bikkjebeist som stadig sitter i skråninga bak gymsalen med siklende munn og skumle øyne. Mai-Britt føler seg tryggere etter å ha fått tøffe Mars-Britt til venninne. Alt er fint, helt til det viser seg at Mars-Britt er fantastisk flink på fotballbanen og er litt av en legende. Mai-Britt derimot, er livredd for fotball. Mai-Britt er redd for å miste den nye vennen sin, da det skjer noe forferdelig som forandrer alt. Dessuten dukker det opp en bitteliten hund som stjeler Mai-Britts hjerte. Fortelling for småskole-/mellomtrinnet.

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Biblioteket BarnEx1På hylla
Biblioteket BarnPå hylla

Livet i skolegården blir noe ganske annet for Mai-Britt nå som Mars-Britt har begynt i samme klasse. Det går ikke lang tid før alle vet at de gjør best i å holde seg på god fot med den merkelige, nye jenta. Alt er fint, inntil det viser seg at Mars-Britt snakket sant da hun i sommer påstod at hun var en VBFATIB; Verdens Beste Fotballspiller Alderen Tatt I Betraktning. Fotball står høyt oppe på den lange lista over saker Mai-Britt er engstelig for. Mai-Britt tror at hun kanskje skal miste sin nye venn, da det skjer noe forferdelig som forandrer alt.

Karsten og Petra på bondegård

av Tor Åge Bringsværd ([illustrasjoner:] Anne Holt)
Bok utgitt 2003
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Bringsværd)