2012 . - Bok . - 185 s.

Himmelen er på or'ntli kommer til å forandre dine forestillinger om evigheten og gi deg sjansen til å se og tro som et barn.
«Et vakkert skrevet glimt av Himmelen som vil oppmuntre dem som tviler og begeistre dem som tror.»
RON HALL, medforfatter av Same Kind of Different As Me
«HUSKER DU SYKEHUSET, COLTON?» SA SONJA.
«JADA, MAMMA, DET HUSKER JEG», SA HAN.
«DET VAR DER ENGLENE SANG FOR MEG.»
Da Colton Burpo overlevde sprukken blindtarm, var familien overlykkelig over miraklet. Det de ikke var forberedt på, var det som kom for dagen i månedene etterpå en fortelling like vakker som den var uvanlig, om den lille guttens snarvisitt i Himmelen.
Colton, som ennå ikke hadde fylt fire år, fortalte foreldrene at han var utenfor kroppen under operasjonen og han skildret nøyaktig hva foreldrene holdt på med akkurat da i en annen del av sykehuset. Han snakket om besøket i Himmelen og gjenfortalte ting han hadde hørt av mennesker han hadde truffet der, personer han aldri hadde møtt her i livet og som fortalte ham om ting som skjedde til og med før han ble født. Han overrasket også foreldrene med detaljerte og nøyaktige beskrivelser av Himmelen som stemte helt med Bibelen, enda han selv ikke hadde lært å lese.
Med avvæpnende uskyld og barnets troskyldige frimodighet forteller Colton om forlengst avdøde slektninger han hilste på. Han beskriver Jesus, englene, hvor «veldig, veldig stor» Gud er, og hvor glad Gud er i oss. Himmelen er på orntli er Coltons fortelling, gjengitt av faren og gir oss et glimt av den verden som venter oss. En verden der «ingen er gamle og ingen bruker briller», ifølge Colton.
Da ColtonBurpo overlevde sprukken blindtarm, var familien overlykkelig over miraklet. Det de ikke var forberedt på, var det som kom for dagen i månedene etterpå - en fortelling like vakker som den var uvanlig, om den lille guttens snarvisitt i Himmelen. Colton, som ennå ikke hadde fylt fire år, fortalte foreldrene at han var utenfor kroppen under operasjonen - og han skildret nøyaktig hva foreldrene holdt på med akkurat da i en annen del av sykehuset. Han snakket om besøket i Himmelen og gjenfortalte ting han hadde hørt av mennesker han hadde truffet der, personer han aldri hadde møtt her i livet og som fortalte ham om ting som skjedde til og med før han ble født. "Himmelen er på or'ntli" er Coltons fortelling, gjengitt av faren og gir oss et glimt av den verden som venter oss. En verden der "ingen er gamle og ingen bruker briller", ifølge Colton.

Himmelen er på or'ntli : en liten gutts forbløffende fortelling om sitt besøk i Himmelen

av Todd Burpo (Todd Burpo og Lynn Vincent)
Bok utgitt 2012
Ingen ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Ungdom)