cop. 2006 . - Bok . - 71 s.
"Jeg vil vite!" er en norskprodusert faktaserie som er beregnet for barn i førskole- og småskolealder. Serien er utarbeidet av norske fagkonsulenter, har et enkelt og direkte språk og er skrevet med en humoristisk snert. I boka om "Naturen" kan man lære mer om det som kryper og vokser i skogen, på fjellet, ved sjøen, i grøftekanten, på fuglebrettet og i parken. Boka tar for seg de mest kjente plantene og dyrene i nærområdene der barn ferdes, enten det er i byen eller på landet. Det oppfordres til å ta aktiv del i naturen ved f.eks. lukte på en furunål eller lytte etter en hakkespett for å høre hva slags lyd den lager. Faktabok for førskolebarn/småskoletrinnet.

I Naturen kan barna lære mer om det som kryper og vokser i skogen, på fjellet, ved sjøen, i grøftekanten, på fuglebrettet og i parken.

Enten man bor i byen eller på landet, her kan barna lære mer om de mest kjente dyrene og plantene de møter i hverdagen.

Barna blir oppfordret til å bruke alle sansene sine hvordan lukter egentlig en furunål og hvilken lyd lager hakkespetten?

Naturen passer ypperlig for små nysgjerrigperer som vil vite mer!

Serien er tilpasset de minste gjennom et enkelt og direkte språk, der humor er et viktig element.

• Tips en venn om Naturen