2003 . - Bok

Simsalabim vi leser! består av 60 ulike småbøker, 12 storbøker, lærerveiledning og metodeboken Å lese for livet.
Småbøkene er fordelt på 12 ulike lesenivåer, som igjen er ordnet i tre hovednivåer med fargene grønn, blå og gul. Dette gir et oversiktlig system hvor du lett kan finne bøker som passer til den enkelte elev.
12 av titlene er også i storbøker som egner seg godt til felleslesing i grupper.
Innholdet i bøkene, som spenner fra humor og spenning til fakta og fiksjon, gir elevene opplevelser og leselyst. Alle bøkene er rikt illustrert.
Lærerveiledningen gir metodiske tips og inneholder ferdig arbeidsstoff til hver enkelt bok. Slik får du hjelp til å gjennomføre en strukturert og systematisk leseopplæring. Metodeboken gir en grundigere innføring i hvordan lese- og skriveopplæringen foregår på New Zealand.
  • Tips en venn om Mange slags øyne