cop. 2018 . - Bok . - 298 s.
I den 5-årige grunnskolelærerutdanningen for 1-7 er et av kunnskapsmålene at kandidatene skal ha bred kunnskap om begynneropplæring. Hva er egentlig begynneropplæring og hva gjør den god? Forfatterne presenterer ny forskning og diskuterer norsk empiri i lys av internasjonal forskning. Boka gir også en oversikt over sentrale teorier, begreper og problemstillinger i dette omfattende og viktige feltet.Her er stoff om flere sider ved barns utvikling og læring årene i skolen:* begynneropplæring i flerspråklige klasserom, * læreres tilbakemeldingspraksis, * dynamisk kartlegging og oppfølging av leseutvikling de første skoleårene, * bruk av ny teknologi (nettbrett) i den første skriftspråkopplæringen, * begrepslæring i naturfag, * tverrfaglighet i matematikk og språkfag, * elevers algebraiske tenkning * kreativitet, kropp og læring og * er det fysiske miljøet i klasserommet er tilpasset de minste elevene?Bokas redaktører er Eva Michaelsen og Kirsten Palm, begge førstelektorer ved Oslo Met - Storbyuniversitetet. Øvrige bidragsytere er Charlotte Aksland, Emilia Andersson Bakken, Aslaug Andreassen Becher, Elisabeta Eriksen, Mona Flognfeldt, Marte Gulliksen, Olav Imenes, Inger Kristine Jensen, Brynjar Olafsson, Aase Marit Ramton, Margareth Sandvik, Ida Heiberg Solem, Ingvill Krokstad Svanes, Inger Ulleberg og Inger Marie Vingdal.
Hylleplass:
372.24 V