Les anmeldelser
2021 . - Bok
Sjanger:
Ny lettlest-serie - et friskt dragepust for ferske lesere! Drager, trollmenn, konger, superkrefter, magi, humor og spenning - her får du alt du kan ønske deg av en god bok. Det har aldri vært morsommere å være ny leser fra 6-9 år - du blir garantert hekta! Lettlest og spennende, med kule illustrasjoner på hver side. 8 år gamle Brage jobber hjemme på bondegården, da han plutselig blir plukket opp av kongens soldater og tatt med til slottet. Han skal bli en dragemester. Han er litt usikker på om det er noe for ham, helt til han får øye på de tøffe dragene! Korte kapitler, masse action, tøffe illustrasjoner på hver side, og en herlig helt - en skikkelig underholdende leseopplevelse. Gleder oss til neste bok. Kirkus Reviews . - Passer for 6-9 år

(beta)Skriv anmeldelse
Brage er en helt vanlig gutt på 8 år som bor på en bondegård. En dag dukker plutselig kongens soldater opp og tar ham med til slottet. Han skal trenes opp til å bli en dragemester. Brage er ikke sikker på om dette er noe for ham, men når han ser de tøffe dragene blir han overbevist. På skolen møter han Anna, Ragna og Bø som også skal trenes opp. Brage lurer på hva slags superkraft dragen hans har, for dragen virker litt daff og sliten. Den ligner litt på en slange, eller meitemark. Brage kaller derfor dragen sin for Markus. Etter hvert viser det seg at de to kanskje er de største heltene av dem alle. Drageskolen er en serie med drager, trollmenn, konger, superkrefter, magi, humor og spenning. Serien har korte kapitler, mye action og mange illustrasjoner. Lettlest for småskole-/mellomtrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.

Drageskolen 1

av Tracey West
Bok utgitt 2021
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Fantasy)

Drageskolen 2

av Tracey West
Bok utgitt 2021
Ledig (Avd.: Biblioteket - Plassering: Fantasy)

-Spennende og lett å lese.
02.08.2023, 17:23  Kvinne, 42
Rapportér
-Spennende og lett å lese.
02.08.2023, 17:23  Kvinne, 42
Rapportér