cop. 2018 . - Bok . - 94 s.
Sjanger:
Drømmer man om noe lenge nok, kommer det en dag til å skje. Det er en ny superhelt i byen. Alle barna i skolegården snakker om den fantastiske Røde Maske, som kan fly og slåss med skurker. De vet ikke at det egentlig er klassekameraten deres Lisa, hun som blir mobbet til vanlig. Men for Lisa er det nesten som om det bare er noe hun har drømt. Skolen er like ille, og hverdagen er akkurat som før. Guttene er nesten verre enn noen gang, de fortsetter å mobbe og gå løs på de svakeste. Men Lisa har den mystiske «Håndbok for superhelter», og hun fortsetter å trene seg opp på de 101 ulike superevnene. Og snart skal hun møte hun sin vanskeligste utfordring så langt.«Dette er fantastiske bøker! De passer for alle barn, og også de som ikke er så interessert i å lese lar seg friste. Historiene sitter som et skudd, og illustrasjonene er utrolig kule. Bøkene inspirerer barn til å tro på egne evner, og burde være obligatoriske på alle skolebibliotek.» Adlibris Les mer om Lisa i «Håndbok for superhelter, del 3: Ensom» . - Passer for 6-9 år
Hylleplass:

Drømmer man om noe lenge nok, blir det til sist virkelighet. Lisa har gjennomført sitt første superheltoppdrag, men det føles bare som hun har drømt det. Alle barna i skolegården snakker om den fantastiske Røde Maske, som kan fly og slåss med skurker. Det de ikke vet er at det er klassekameraten deres, Lisa, som er superhelten. For Lisa er hverdagen den samme, hun mistrives fortsatt på skolen, og guttegjengen som mobber henne er verre enn noen sinne. De gyver løs på de svakeste, inkludert Lisa. Etter at Lisa fant den mystiske 'Håndbok for superhelter' på biblioteket, har hun begynt å trene seg opp på 101 ulike superevner, men nå møter hun sin vanskeligste utfordring så langt. Dette er en fartsfylt fortelling om ei jente som tar saken i egne hender. Har lite tekst og mange illustrasjoner. Fortelling for mellomtrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.

Alene

av Elias Våhlund ([tekst] Elias & [illustrasjoner] Agnes Våhlund ; oversatt av Kirsti Vogt)
Bok utgitt 2018

Forsvunnet